Budgetbeheer basis

Budgetbeheer Basis

Kom jij aan het eind van jouw inkomen ook altijd een stukje ‘maand’ tekort? Heb je geen ruimte om te sparen voor een bepaald doel? Lukt het je maar niet om je financiële huishoudboekje op orde te krijgen én te houden, of heb je hulp nodig bij het creëren van overzicht in je financiën? Dan is Budgetbeheer Basis iets voor jou. En: daar hoef je je niet voor te schamen! Het is juist krachtig om tijdig aan de bel te trekken, voor een bepaalde periode wat hulp in te roepen en zo problemen in de toekomst te voorkomen.

Voor wie is Budgetbeheer Basis?

Budgetbeheer Basis is er voor mensen die graag voor een groot deel zelfstandig hun financiën regelen, maar net dat steuntje in de rug nodig hebben. Dat is van belang om overzicht te krijgen. We geven je tips en trucs voor het creëren van een financiële buffer. En, als je het op prijs stelt, geven we je een ‘seintje’ als er belangrijke acties of administratieve handelingen gedaan moeten worden. We schatten vooraf in hoe lang je ons nodig denkt te hebben. In overleg met jou kunnen we dit tussentijds bijstellen. Je zult ervaren dat onze ondersteuning snel resultaat heeft!

Wat gaan wij doen?

Na het intakegesprek maken wij in overleg met jou een budgetplan en wij openen een budgetbeheerrekening. Bij Budgetbeheer Basis komen jouw inkomsten op deze rekening binnen. Van de budgetbeheerrekening betalen wij de primaire vaste lasten, alle overige betalingen doe je daarna zelf. De primaire vaste lasten zijn;

  • Huur/hypotheek
  • Gas/water/elektra
  • Zorgverzekering (maandelijkse premie)
  • Eigen bijdrage AWBZ (CAK)
  • Overige verzekeringen (WA/Inboedel/Opstal/Uitvaart/Auto)
  • Overige belastingen zoals Motorrijtuigenbelasting 

Wanneer deze vaste lasten zijn betaald, boekt je contactpersoon maandelijks het resterende saldo over naar je eigen bankrekening. Met dit bedrag kan je je overige vaste lasten en persoonlijke uitgaven betalen. In overleg kunnen we hier natuurlijk ook andere afspraken over maken. We houden onderling nauw contact over de door jou te betalen rekeningen en de financiële mogelijkheden. Wij kunnen je ook helpen met het opbouwen van een financiële reserve. Daarnaast herinneringen we je eraan om bijvoorbeeld je inkomen bij de Belastingdienst te wijzigingen, je aangifte inkomstenbelasting in te dienen of kwijtscheldingen aan te vragen. Heb je hiernaast ook schulden, dan staan wij je graag bij om deze te inventariseren. Indien nodig kan je je hierna zelf aanmelden bij een schuldhulpverlenende instantie.

Vast aanspreekpunt om jouw financiën op orde te houden

Wij zorgen er bij dit alles voor dat je zoveel mogelijk een vast contactpersoon hebt, zodat je weet waar je aan toe bent en waar je terecht kunt. Een goede samenwerking tussen jou en je contactpersoon is vanaf het begin erg belangrijk.

Wat doe je zelf?

Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat jouw inkomen op de budgetbeheerrekening wordt gestort. En dat jouw contactpersoon van alles op de hoogte is en blijft. Post ontvang je thuis, dus je dient deze tijdig naar ons door te sturen. Eventuele toeslagen of wijzigingen daarop vraag je zelf aan. Je doet je belastingaangifte en vraagt kwijtschelding aan. Als dat nodig is, meld je jezelf bij de Stadsbank voor het opstarten van een schuldregeling.

Let op: je bent er zelf verantwoordelijk voor, dat je contactpersoon van Budgetbeheer de nodige informatie tijdig ontvangt.

Tarieven Budgetbeheer Basis 2021

  • Intake/opstart kosten: € 405,83
  • Maandelijks: € 71,81(standaardtarief)
    € 92,93 (schuldentarief)
  • Beëindigen dossier: € 152,46
  • Je betaalt zelf de kosten voor het openen van een rekening.

Tot slot
Veel mensen vinden het moeilijk om hulp te zoeken bij financiële problemen of uitdagingen. Ze schamen zich en denken dat ze de enige zijn. Laat je geruststellen: je bent de enige niet. Verre van dat. Ons team mocht al veel mensen helpen hun budget op orde te krijgen en achteraf horen wij vaak: “Had ik maar eerder om hulp gevraagd!”

Meer weten over Budgetbeheer Basis? 

Het grote voordeel van deze vorm van financiële dienstverlening is dat je een goed overzicht van jouw financiën krijgt en dit blijvend op orde houdt. Een geruststellende gedachte! En je zit niet aan ons vast, want vooraf proberen we samen in te schatten hoe lang je ons nodig denkt te hebben. Ben je geïnteresseerd in Budgetbeheer Basisneem dan telefonisch contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek of meld je aan via het online aanmeldformulier. Wij beoordelen dan samen of Budgetbeheer Basis bij je past. Ook informeren wij je graag over onze andere diensten: (budget)coaching en bewind light.



Je kunt bij ons terecht voor:

Bewind light

Je geldzaken blijvend op orde, zonder tussenkomst van de rechter.

lees meer >

Budgetbeheer basis

Geen zorgen om je vaste lasten en je financiële huishouding op orde.

lees meer >

Budgetcoaching

Inzicht in je financiën geeft rust en voorkomt geldzorgen. Je krijgt tips en trucs op maat.

lees meer >

Werkgevers

Ondersteun uw medewerkers in hun financiële situatie met een budgetplan.

lees meer >

Ondersteuning

Ontvang hulp bij het doen van aangiftes of het aantekenen van bezwaar.

lees meer >

Laatste nieuws

Ga naar alle blogs >

01-11-2021

Goede nazorg voorkomt herhaling

Goede nazorg voorkomt herhaling

lees meer >